سقط جنین
28 بهمن 1391 توسط نورالزهراء (س)
فکر می کنید بچه ای که در رحم دارید با بچه ای که جلوی شما بازی می کند با هم فرقی دارند؟ جز اینکه بچه در رحم نیز انسان دارای روح است و حق زندگی کردن دارد؟ جز این است که بچه در رحم ناتوان تر و نیاز بیشتری به مادری دل سوز دارد؟ آیا صرف اینکه این بچه را نمی بینید ، می تواند دلیل موجهی بر کشتن آن باشد؟ چون هنوز احساسات و عواطفتان متوجه او نشده است پس حق دارید او را بکشید؟ یعنی چون نسبت به یک بچه احساس و عاطفه دارید ، فرزند کشی کار بدی است ولی چون نسبت به فرزند دیگرتان که فرصت پیدا نکرده است احساسات و عاطفه شما را به خود جذب کند ، پس حق دارید او را بکشید!!
فکر نمی کنید این کودک کشی خیلی رذیلانه تر و پست تر از کودک کشی های عصر حجر و جاهلیت عرب است.
بهانه هایی هم که مطرح می کنید ، به نظر خیلی شیطانی است. اولا اگر بنا باشد ناتوانی یا احساس ناتوانی در تربیت فرزند ، دلیل موجهی بر فرزند کشی باشد بسیاری از پدر ومادر ها بایستی فرزندان خود را می کشتند.
راهکار معقول این است که به جای بهانه تراشی ،توانایی های تربیتی خود را بالاببرید و خود را بر تربیت فرزندان شایسته که می توانند منشا خیر کثیر و باقیات الصالحات در دنیا و آخرت باشند متمرکز کنید.
ثانيا ،از كجا مي دانيد كه همين عمل شيطاني باعث نشود كه آن چه به آن دل بسته ايد را خداوند متعال به خاطر نافرمانيتان ازدستوراتش از شما دريغ نكند، كه البته يقينا چنين خواهد شد.
فرزند كشي فقط مخصوص عرب جاهلي نبوده است،در حال حاضر بسیاری از کشورهای اروپایی و آمریکایی ، سقط جنین را مجاز و حق مادر اعلام می کنند!!اما باید توجه داشت که سقط جنين همان فرزند كشي ولي متناسب با توحش و جاهليت دنياي مدرن است. خداوند متعال در آيه 140 سوره انعام مي فرمايد: يقينا كساني كه فرزندان خود را از روي جهالت كشتند گرفتار خسران شدند، آن چه را خداوند به آنان بخشيده بود بر خود تحريم كردند و بر خدا افترا بستند و گمراه شدند و هرگز هدايت نيافته بودند».
خداوند وعده داده است كه نه تنها اين عمل موجب خسران شما در دنيا و آخرت خواهد شد بلكه هرآنچه را به خاطر اين گناه به آن دل بسته ايد يقينا نااميدتان خواهد كرد و به نتيجه نهايي نخواهيد رسيد.
حتي از فكر اين عمل شيطاني هم توبه و استغفار كنيد كه خداوند متعال درقرآن كريم ،گرفتن جان انسان را از بزرگ ترين گناهان برشمرده و براي آن وعده خلود در جهنم داده است.
أَنَّهُ مَن قَتَلَ نَفْسًا بِغَيْرِ نَفْسٍ أَوْ فَسَادٍ فِي الأَرْضِ فَكَأَنَّمَا قَتَلَ النَّاسَ جَمِيعًا وَمَنْ أَحْيَاهَا فَكَأَنَّمَا أَحْيَا النَّاسَ؛ هر كس انسانى را جز براى قصاص نفس يا فسادى كه در روى زمين كرده بكشد چنان است كه گويى همه مردم را كشته (و گمراه ساخته و در جهنمى مخصوص قاتلان بىگناهان خواهد بود)، و هر كس انسانى را حيات بخشد گويى همه مردم را زنده كرده (و هدايت نموده) است
منبع:پرسمان