نگاه ویژه خداوند به حجاب (بخش دوم)
آیه حجاب در سوره احزاب آن هم در آیه 59 آمده است سوره احزاب یک سوره مدنی است که در مدینه بر پیامبر (ص) نازل شده چون کلام کلام حکیم است از زمان نزول آیه و مکان نزول آن هم استفاده ها می بریم حالا می پرسیم که چرا در مکه آیه حجاب نیامده ؟جواب ،بدلیل اینکه در مکه به زن ارزشی قائل نبودند حتی دخترها را زنده به گور می کردند اصلا دختر داشتن ننگ بود در یک همچین جامعه ای نمی شد از لزوم صدفی برای زن صحبت کرد پس در آن زمان خداوند آیه حجاب را نفرستاد بلکه خداوند خواست اول پیامبر به مردم بفهماند که زن ریحانه است زن محترم است حقوقی دارد نباید هتک حرمت شود بعد از اینکه این مقدمات فراهم شد و زن را مانند مرواریدی گرانبها شناساند و به او شخصیت داد آیه ی حجاب را بر پیامبر فرستاد که این موجود متشخص و با ارزش در صدف حجاب قرارگیرد تا از اذیت و آزار و نگاههای افراد مریض دل محفوظ بماند این نشان میدهد که نگاههای بیماردلان با حجاب یکجا جمع نمی شود پس اگر امروزه دیدیم کسی اینگونه به ما نگاه می کند باید در حجاب داشتن خودمان شک کنیم و بدانیم که حتما مشکلی در حجاب من بوده که این شخص به خودش جرات داده اینطور نگاه کند .جواب سومی که میدهند این است که لا اکراه فی الدین . باید توجه داشته باشیم که این حرفها را دشمنان اسلام و ائمه به دهان جوانان مسلمان ولی ساده اندیش ما می اندازند که اسلام و احکام آن را از بین ببرند چون می بینند که جوانان ما به خاطر اسلام از همه چیز خود می گذرند و دوست دارند که مومن بمانند لذا دشمنان دین و طاغوتیان زمان ، تنها راه را در جدا کردن مردم از دین می بینند اما باید به اینها اینطور گفت که خواهر عزیزم در همین آیه خدا فرموده که قد تبین الرشد من الغی خداوند در این آیه راه را دو جا تقسیم کرده است درست است که اکراهی در دین نیست اما این دو راه به یک مقصد نمی رسد و باید اول مقصدت را بشناسی و بعد شروع به حرکت کنی همیشه انسان با کمک گرفتن از عقل خود انتهای مسیری را که در آن پیش می رود را نگاه می کند و هیچگاه چشم بسته و بدون تعیین مقصد درمسیری تخته گاز نمی رود چون احتمال می دهد که یا پرتگاهی در نزدیکی باشد و یا به بن بستی بخورد با وجود احتمال شخصی خودش ،این کار را انجام نمی دهدلذا اول از اهل مطلع می پرسد که آیا او را به مقصد منظور می رساند یا نه و بعد به مسیر خود ادامه می دهد حال اگر این احتمال نباشد بلکه خداوند بگوید قطعا سقوط خواهی کرد چه حالی پیدا می کند در این آیه خدا آگاهی می دهد و قطعی خبر می دهد او راهنماست و انتهای مسیرها را برای ما مشخص کرده و فرموده کسی که کافر به طاغوت شد و ایمان به ما آورد مقصدش به نورانیت میرسد ولی کسی که با طاغوت همراه شد و راه کفر و دشمنان دین را پیش گرفت اصحاب نار هستند و جاودانه در جهنم می مانند پس اگر بخواهیم در مسیر زندگی اشتباه نکنیم باید توجه به کل این آیه داشته باشیم و نگذاریم دشمن ما را فریب دهد چون همیشه دشمنان در کمین بوده اند و هستند و خدا هم درجای جای قرآن تذکر داده که دشمنان میخواهند در جلوه دوست به ما نزدیک شوند شما آگاه باشید مثلا خداوند در بقره آورده دشمنان می گویند انما نحن مصلحون ما صلاح شما را می خواهیم اما شما آگاه باشید الا انهم هم المفسدون آگاه باشید که آنها خود آنها مفسدون هستند و می خواهند فساد را به جامعه شما بیاورند این همان کاری است کهالان دشمنان اسلام با تبلیغات خودشان در بین قشر جوان ما و تحصیل کرده ما می کند و خود را در جلوه دوست در آورده و ما هم شاهد فسادهای ایشان که در جامعه مان وارد شده هستیم اما تنها راه نجات ، توجه کردن به راهنایی های خدا ی متعال است و مکر دشمنان را به خودشان بر گرداندن است انشالله که بتوانیم دوستان واقعی را از دشمنان فریبکار تشخیص بدهیم تا در دام آنها نیفتیم و با تبعیت کردن از آنها جزو ولا الضالین نباشیم .
بخش دوم سخنرانی طلبه سطح سه گیتی فتح اللهی